Cinta Dan Perhubungan

Cinta dan perhubungan.. Tajuk ni agak sukar juga untuk dikupas, tambahan FK tidak punyai pengalaman dalam bercinta.. Kata orang cinta itu indah.. Ada juga yang mengatakan cinta itu buta..
Bagi FK cinta itu memang indah kerana kita ada tempat untuk bermanja dan ada insan yang menyayangi kita.. Tetapi apabila bercinta kita dikongkong oleh komitment dan tanggungjawab.. Apabila berdua dengan rakan bukan sejantina dikatakan curang pula.. Jika tidak membalas sms yang diberi dikatakan kita lupa dia.. Tidakkah anda rasa begitu?


Adakah cinta itu penting dalam diri seseorang itu?


Sebenarnya cinta dan perhubungan memerlukan kepercayaan dan kejujuran yang luhur dari hati.. Tidak mudah kita bercinta tetapi kita menduakan si dia.. Tambahan tidakkah anda rasa perhubungan sebegitu menipu diri anda juga..

Disebabkan FK kurang pengalaman dalam bab-bab bercinta ni, kita ikuti pendapat rakan-rakan FK.. Mungkin pendapat mereka ini lebih ikhlas dan luhur.. Mungkin juga pendapat mereka ini dipengaruhi oleh pengalaman silam.. Sama-sama kita ikuti..


Percintaan memerlukan kejujuran..
“Ehm,for me..inside of my heart, i do believe in love.. But i don’t believe in any relationship.. And before this, i dont believe in phase "cinta x semesti nye memiliki.. huhu" .But after sometime, lepas fall in love with the one that never be mine, aku pon believe la phase kt atas tu.. Even you tiada relationship dengan org yang you suka but at least you are still freind.. Selalau orang yang bercinta ni,sure clash la..itu la..ini la.. I only believe in serious relationship.. Whereby,the relationship yang last forever maybe you can get married for the one,the only one person that we love..”

-Ashley (bukan nama sebenar)-

Kadang-kadang cinta memerlukan pengorbanan..

“Mase mula-mula nak bercinta,kira macam baru nak start bercinta,kau akan lebih kerap berhubung dengan si dia. Kau rase macam ada something, something tu ialah perasaan. Kau rasa berdebar-debar. Bila tak berhubung ngan dia, kau rasa sunyi. Kau angau..hehe.. Angau tu ialah rindu yang teramat sangat. Semua benda kau buat serba tak kena. Pastu bila dah start bercinta ni, kau macam dah ada ikatan, so perhubungan tu lebih kepada ikatan.. Maknenya, kau nak tau apa dia buat dan etc..Sebab kau rasa bertanggungjawab ke atas si dia. Bila makin lama kau bercinta, perhubungan tu akan selari dengan berapa lama perhubungan kau tu dengan si dia. Perhubungan kau dengan si dia akan menjadi lebih matang. Semua benda jadi macam biasa. Maknanya,
biasa tu ialah kau akan rasa bertanggungjawab untuk cakap apa yang kau buat kat dia secara automatik tanpa perlu ditanya.. Cinta pula ialah perasaan terhadap seseorang. Cinta ni aku ambil cinta atas seorang couple la.. Cinta ada banyak sebenarnya..huhu..So bila perasaan kau dengan perasaan si dia tu sama-sama dalam perasaan bercinta, semuanya akan jadi indah.. Apa-apa pun rasa macam bahagia je. Dia macam bila ada cinta, comfirm ada perhubungan. But bila ada perhubungan tak semestinya ada cinta. Cinta tu kiranya macam subset kepada perhubungan. Bila bercinta, dunia ni macam kau punya. Kau sanggup ketepikan semua benda demi cinta but bila perhubungan biasa kau tiada perasaan sebegitu..”
-Wanzul-

Dalam percintaan, wujudkah cinta tiga segi?

“Pada pendapat saya, boleh je benda-benda ni.. Tapi tengok keadaan dan masa la.. Kalau masa menuntut ni, kawal la nafsu tu dulu.. Dah kerja dan stabil, nak berkahwin terus pun digalakkan..”
-Achul-
Setiap insan mengharapkan perhubungan yang dibina sampai ke hari bahagia..
“Cinta dan perhubungan itu perkara berbeza. Cinta macam gampang dan perhubungan itu seks. ekceli..bile single lg besss!!..wa ckap same luu..life rase sgat2 luas..mind pun trase agak lapang..tp..bile tym bosan, mmg bosan betol la~ ”
-Stifler-


Tetapi adakah cinta hanya untuk seks sahaja.. mungkin ia datang dari kata-kata orang yang kecewa..

Begitulah sebahagian daripada pendapat dari teman-teman FK. Mungkin ada benarnya dari apa yang mereka katakan itu.. Oklah sekian dulu buat waktu ini.. Semoga bertemu lagi.. Bye..





1 comments:

Tanpa Nama 23 Februari 2008 pada 12:59 PTG  

aku suke komen reza..jujur & sgt ikhlas hahaha

Related Posts with Thumbnails