betul betul betul

(post ini ditulis pada 11.50pm 15feb2009)

semalam FK bawak adik-adik FK tengok cerita geng.. pengembaraan bermula di tgv seremban2.. kitorang sampai2 je masa tu pukul 3.15ptg tengok ramai gila orang beratur nak beli tiket kebanyakkannya keluarga..

tangok2 kat skrin tu pukul 3.20ptg punya sah-sahla full house, yang 5.20petang punya full gak.. yang pukul 9malam punya full gak.. yang tinggal pukul 11.40malam.. ada gila nak tunggu sampai midnite..

so dengan hampanya FK beratur la jugak dengan harapan ada la mana-mana lobang kosong nak duduk.. ye la penat tu datang jauh2 dari batu kikir siap bawak tisya lagi.. takkan nak balik hampa je..

masa beratur tu macam-macam la ragam yang FK dapat tengok.. ada yang mengeluh la cerita geng ni dah full.. ada budak-budak yang kena pujuk ngan mak ayah sebab dah takde diket nak masuk.. rata-rata yang FK tengok semua yang datang tu nak tengok geng..

so sampai je kat kaunter alhamdullillah ada jugak seat kosong tapi kat depan sekali ar.. mendongak pon mendongakla asal dapat tengok upin ngan ipin..

bila dah ada dalam panggung tu ada juga keletah yang lucu FK tengok.. ni semua gara-gara nak tengok geng punya pasal.. ada mak bapak yang tunjuk anak dia punya seat kat tengah tengah orang ramai.. mak dia duduk kat hujung sana.. ayahnya duduk kat depan.. makcik dia duduk kat celah-celah kat belakang.. ni sume gara-gara tiket yang kosong ada satu seat satu seat je.. so berpecah belahla keluarga bahagia tu sebab nak tangok geng..

cerita dia sangat menarik.. ada jalan cerita yang best sebab ada unsur2 seram, suspense, fantasi serta dipenuhai dialog2 yang mencuit hati.. kalah raja lawak skrip dia.. ditambah pula dengan animasi yang sangat bermutu serta sound system yang mengasyikkan memang layaklah kalau FK nak bagi 5bintang..

dan bila balik dalam kereta dengar radio pon ada pemanggil yang begitu suka dengan cerita geng ni.. sampai 2,3 pemanggil yang call bagi tau cerita ni sangat best siap ag pon promote kata dia tengok best giler..

siap adik-adik sepupu FK membebel2 ajak ibu diorang tengok cerita upin dan ipin ni..

so FK doakan semoga target pengarah filem ni untuk dapat kutipan sebanyak rm10 juta untuk pasaran malaysia sahaja tercapat dan FK yakin la target tu akan tercapai dengan melihat sambutan masyarakat malaysia terhadapat filem ni..

bagi yang belom tengok filem geng.. pengembaraan bermula ni tak rugi kalau korang pegi tengok..2,3 kali pon takpe..

apa lagi, mari kita sokong filem malaysia tapi bukan sokong sebab kesian tapi kita sokong sebab kualiti yang bagus tu.. adios~

1 comments:

onion 16 Februari 2009 pada 5:13 PTG  

Thank you FK atas sokongan anda atas filem GENG!

Kami terharu mendapat tahu FK datang dr jauh sampai ke panggung wayang dengan dapat seat yg tak selesa ><

Di sampingan itu, memang besar hati kami menbaca blog FK dengan bermacam macam keadaan orang ramai nak tengok kat cinema ^^

Terimakasih..kerana membuatkan writeup untuk GENG. ^^ thanks alot!!

Related Posts with Thumbnails