Masa Muda

Bagi aku, waktu muda adalah masa untuk keluar dari kepompong dan eksplore new things. Time ni lah kita nak meninggalkan kelurga, belajar berdikari, pergi mengejar cita cita, menjelajah dunia, dan tidak hanya terperuk didalam zon selesa kita.

Time ni lah jugak kita nak kumpul pengalaman hidup, jumpa pelbagai ragam manusia, ilmu ilmu yang tak ada di kampung kita, dan mana tahu jodoh kita untuk dijadikan bekalan mengharungi hari mendatang dengan lebih matang dan mendidik anak anak kita serta memajukan kampung halaman melalui pengalaman kita.

Jadi, jika selama ni anda yang sedang selesa duduk didalam kepompong, terbanglah menjadi rama rama yang cantik. Jika ada peluang dan cita cita untuk merantau, keluarlah dari negeri anda dan pegilah tanpa ragu ragu. Merantau disini maksudnya pergi sambung belajar, kerja.

Dan juga time muda ni lah anda nak eksplore potensi diri. Jika selama ni anda jenis yang terperuk je mangadap pc 24-7, sekali sekala pergilah cuba flying fox ke, naik roller coster ke, wall climbing ke meremit ke. Oh bukan, merempit tak masuk sekali.

Oleh itu, marilah kita jadi berdikari dan keluar dari kepompong kita.

2 comments:

Isumaru 12 Februari 2010 pada 6:23 PG  

teringin nk meremit..


meremit??
lalalaa~

Firdaus Kamaruzaman 12 Februari 2010 pada 9:37 PG  

hahahha.. baru perasan..

sejak bila kadi hilal suka check kesalahan ejaan orang ni?

Related Posts with Thumbnails