FK tidak hipokrit

Sejak akhir2 ini FK sering terima komen dari orang2 yang tidak berani menonjolkan diri dengan hanya berselindung disebalik tanpa nama dan mereka ini sering memberi komen yang menyakitkan hati.

Mereka ini memngomen seperti FK ini sangat jahat dan sudah terpesong dari ajaran islam. Asyik2 nak mengaitkan FK dengan dakwah. Adakah kerana FK tidak menulis tentang dakwah FK sudah di cop terpesong dan mengetepikan agama dan FK tidak berdakwah? (anda pasti tahu apa yang FK maksudkan)

dan orang yang menulis tentang dakwah itu sahaja orang yang baik dan tidak terpesong? bagaimana pula dengan orang yang menulis blog tentang dakwah islamiahnya tetapi berpewatakan seperti gay apabila mengusap2 lelaki, memeluk2 lelaki, membelai2 lelaki dan menyanyangi lelaki (pendek kata perlakuanya sangat memualkan..) tetapi berselindung dengan alasan sahabat sesama islam atau menyanyangi saudara seislam? bukankan dia hanya mengambil kesempatan atas kesucian islam itu sendiri..

di sini FK hanya nak menyatakan jangan nak menilai seseorang melalui blog yang ditulisnya sahaja kerana kita bebas menulis apa yang kita suka dan dalam hal ini FK tidak hipokrit. FK menjadi diri FK. lebih baik kita menjadi diri sendiri dan orang mengenali peribadi kita dari berselindung disebalik tabir kebaikan tetapi kita sebenarnya buka begitu.

owh ye. satu lagi, kita bebas hendak menulis apa sahaja di dalam blog dan tiada paksaan dari sesiapa.

psst: mungkin FK akan membuka blog yang menulis tentang kerohanian apabila sudah penuh ilmu didada.. FK tidak mahu membawa ajaran sesat.

4 comments:

Tanpa Nama 6 November 2008 1:13 PTG  

Firman Allah dalam surah Al Huujarat ayat 12

*Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka (kecurigaan), karena sebagian dari prasangka itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.

Jika post anda post ini adalah benar.sahih..maka anda tidak bersalah.

tapi jika sesungguhnya ia satu sentimen. fitnah jahat.yang anda sendiri tidak tahu.

maka hayati hadis sahih berikut

Diriwayatkan drpd Huzaifah r.a katanya:
Aku mendengar Rasulullah saw bersabda : Tidak masuk Syurga orang yang suka menabur fitnah

H.R Bukhari dan Muslim

http://langkahsepi.wordpress.com 6 November 2008 1:21 PTG  

masalah ada bukti...
semua org cakap mcm tuh.. boleh je aku nak tunjuk kan sorang2..
berserban ke masjid, tapi GAY....

syang... mempergunakan agama... nak aku tunjuk bukti boleh je...

aku pun sokong fk. tak suka buat fitnah kat orang buat dosa jerk.. melainkan benda ini benar belaka...

Tanpa Nama 6 November 2008 3:24 PTG  

u say:
bolehje aku nk tunjuk sorang2
tunjuk kan sorang2..
berserban ke masjid, tapi GAY....

kiranya RAMAI yg gay la ni ye..

kemukakan 4 org saksi yg adil
jika ada perbuatan gay yg kamu dakwa.

jika tidak. kamu adalah pemfitnah yg paling keji pernah wujud dalam dunia.dan kamu layak disebat kerana fitnah songsang kamu.

kesaksian kamu tidak lg akan diterima selama-lamanya.

jika sayangkan shbt kamu kata gay,kamu adalah org yg jahil

jika peluk shbt di anggap gay, kamu adalah jahil.


sila imbas sirah rasulullah.
jangan berhujah jika tiada ilmu.

p/s:jgn jadikan wadah blog utk mempromosi fitnah dan kejahatan.

sekejap dakwah,sekejap fitnah....
mana prinsip kamu FK?
kamu adalah bertanggung jawap ats apa yg kamu tulis.

-fiRd- 7 November 2008 11:26 PTG  

"dan orang yang menulis tentang dakwah itu sahaja orang yang baik dan tidak terpesong? bagaimana pula dengan orang yang menulis blog tentang dakwah islamiahnya tetapi berpewatakan seperti gay apabila mengusap2 lelaki, memeluk2 lelaki, membelai2 lelaki dan menyanyangi lelaki (pendek kata perlakuanya sangat memualkan..) tetapi berselindung dengan alasan sahabat sesama islam atau menyanyangi saudara seislam? bukankan dia hanya mengambil kesempatan atas kesucian islam itu sendiri.." ...... mcm kenal jer saper yg ko maksud kan pat.....

Related Posts with Thumbnails