mirror mirror on the wall, who is the cutest guy in the world~


FK baru je terbaca satu kisah ni.. tentang rumah seribu cermin..

kisahnya begini..

di sebuah perkampungan terpencil terdapat sebuah rumah yang ada seribu cermin. lalu datang seekor anjing yang ceria dan selalu tersenyum ke rumah tersebut. setibanya di sana, ia melompat-lompat menaiki tangga ke pintu rumah itu. Ia kemudian melihat ke dalam dengan telinganya yang tegak dan ekor yang terkodek-kodek.

anjing itu terkejut mendapati dirinya merenung seribu ekor anjing lain yang riang dengan kodekan ekor yang sama. Ia senyum dan senyumannya dibalas dengan seribu senyuman yang mesra dan menyenangkan.

kemudian ia pun pulang dengan hati yang gembira dan berjanji akan datang lagi ke rumah itu.

menyusul kemudian seekor anjing yang lain ke rumah itu, tetapi anjing ini tidak seriang dan semesra anjing tadi. Ia menaiki tangga sambil merendahkan kepalanya ketika melalui pintu.

apabila melihat seribu anjing yang tidak mesra merenungnya, ia menderam dan ketakutan bila melihat seribu anjing tadi kembali menderam kepadanya. Lalu ia meninggalkan rumah itu sambil berkata, "rumah ini teruk, saya tidak mahu kembali lagi ke sini."

so kesimpulannya, kita yang membentuk orang disekeliling kita. kalau kita layan mereka dengan baik lalu mereka akan melayan kita dengan baik.

psst: sesungguhnya semua wajah di dunia adalah cermin~

1 comments:

Isumaru 25 November 2008 pada 12:46 PTG  

couldnt agree more wit this story. thx 4 sharing :)

Related Posts with Thumbnails